Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Kleuren: | rood / rood / wit |
---|---|
Fabrikant: | Cawila |
EAN-code: | 4050927080957 |
CAWILA VOETBAL ARENA LEAGUE X-LITE 290GR WIT/ROOD/ORANJE Het nieuwe Cawila Arena League X-Lite jeugdvoetbal is de ideale partner voor elk team en is ook Fairtrade-gecertificeerd. Informatie over het produkt: Cawila Arena League X-Lite voetbal Top jeugdspel met uitstekende gameplay Gemaakt van glanzend gecoat PU-materiaal Zeer zacht balcontact Robuuste en duurzame bal - geschikt voor elk oppervlak Lichtgewicht bal met ca. 290 g gewicht - ideaal voor de G-E jeugd Maat 4 EN 5 Fairtrade gecertificeerd CAWILA VOETBALLEN: EERLIJK SPEL MET FAIRTRADE Ongeveer 70 procent van de met de hand genaaide sportballen komt uit Pakistan, de meeste uit de stad Sialkot in het noordoosten van Pakistan. De arbeidsomstandigheden zijn meestal erg slecht, naaisters verdienen vaak slechts een fractie van het wettelijk minimumloon en kinderarbeid is wijdverbreid. Fairtrade geeft werknemers betere werk- en leefomstandigheden. Sinds 2016 vertrouwt Cawila op het Fairtrade-zegel bij de productie van voetballen. De Fairtrade-normen vereisen dat naaisters minimaal het wettelijk minimumloon ontvangen voor hun werk. Bovendien moeten de lonen en arbeidsvoorwaarden geleidelijk worden verbeterd. Cawila stemt ermee in om tien procent van de aankoopprijs als Fairtrade Premium te betalen op de rekening van de gezamenlijke instantie van het respectievelijke naaicentrum. Het gemeenschappelijk orgaan is een orgaan van gekozen werknemersvertegenwoordiging en management en beslist, in het belang van de werknemers, hoe de bonus zal worden gebruikt. Consumenten leveren een directe bijdrage aan de verbetering van de leef- en werkomstandigheden van mensen in productielanden door Fairtrade-producten te kopen. Het resultaat is een democratische organisatie en stem voor werknemers - verbod op discriminatie, illegale dwangarbeid en kinderarbeid.