Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789492131287 |
In de laatste twee eeuwen is kunst enorm snel veranderd. Waarom? Dat ontdekt de leerling in dit werkboek.Bijna alle opdrachten bestaan uit open vragen, waarbij de leerling gevraagd wordt te analyseren, filosoferen, evalueren, toe te passen en te creëren. Voor thuisgebruik, in de klas, of zelfs in de plusklas. Ontwikkeld voor de hoogbegaafde en slimme kinderen.LeerdoelenMet deze lesmethode ontwikkelen kinderen uit groep 7 en 8 een eigen kijk- en denkstrategie ten opzichte van kunst. Dit werkboek leert kinderen zich open te stellen voor kunst, wat in lijn ligt met de karakteristiek van Kunstzinnige Oriëntatie in het primair onderwijs. Hoofdstuk 1: Kunst? Geschiedenis?Hoofdstuk 2: Eeuw van het verstandHoofdstuk 3: NeoclassicismeHoofdstuk 4: RevolutieHoofdstuk 5: Meer RevolutieHoofdstuk 6: ExperimentenHoofdstuk 7: Moderne KunstHoofdstuk 8: Geen Einde?Hoofdstuk 9: De Grote KunstgeschiedenisquizDit werkboek is ontwikkeld om kinderen extra uitdaging in de vorm van verrijkingswerk te bieden. Deze uitdaging komt niet alleen naar voren in het onderwerp, maar vooral ook in de soorten opdrachten. Als zelfstandig werk, of in de plusklas in te zetten. Biedt een hoog niveau aan de leerlingen. De opzet is dusdanig dat de hoofdstukken zelfstandig te maken zijn.