Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789463170062 |
De grote betekenis van een excellente schoolleider wordt steeds meer onderkend. Hij laat de school schitteren en de leraren en leerlingen floreren. Hoe gaat dat in zijn werk? Dit boek beschrijft op een toegankelijke wijze de negen principes die excellente schoolleiders toepassen. Onderzoek naar hun handelen in de praktijk heeft daaraan ten grondslag gelegen. Principes die excellente schoolleiders veelvuldig toepassen zijn het 'stimuleren van een vitale visie', 'werken aan een topteam' en het 'bieden van professionele ruimte aan de leraar'. Maar ook 'er zijn' en 'wind zaaien' zijn bij hen heel herkenbaar. Luc Greven schrijft: "Ik zag in de voorbereiding veel goede directeuren, goede teams en gelukkige klassen. Maar het is op veel plekken in onze scholen helaas anders. Gelukkig weet ik nu ook zeker: een schoolleider kan de basis leggen voor een fantastische school, desnoods tegen alle stromen in". Dit boek inspireert om stappen te zetten in de richting van excellentie. Dat is voor iedere schoolleider mogelijk. Excellente schoolleiders zijn geen supersterren met onbereikbare aanleg of charisma, maar gedreven mensen met benoembaar en leerbaar leiderschapsgedrag. Dat brengt "De negen principes van de excellente schoolleider" in beeld. Drs. Luc F. Greven was o.a. directeur van het Seminarium voor Orthopedagogiek (Hogeschool Utrecht), leraar en directeur in het (Voortgezet) Speciaal Onderwijs, hogeschooldocent en wethouder met onderwijs in zijn portefeuille. Hij schreef eerder over interne begeleiding, passend onderwijs en over de school als lerende organisatie. Zijn focus ligt nu op leiderschap in school.