Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789050411042 |
Iedereen heeft dagelijks te maken met voorspellingen die bepalend zijn voor je keuzes. Strandgangers blijven thuis als er regen wordt voorspeld, beleggers nemen besluiten op basis van voorspellingen over bedrijfsresultaten, en de uitgaven van consumenten worden beïnvloed door prognoses over lonen en prijzen. Deze voorspellingen zijn gelukkig meestal geen 'wilde gissingen', maar gebaseerd op wiskundige en statistische modellen. In deze Zebra leer je hoe je zelf zulke, vooral sociaal-economische, modellen kunt maken op basis van waargenomen data. Er zijn opgaven waarmee je dieper in gaat op de achterliggende wiskunde, maar ook waarbij je zelf kan meedenken over het maken van een model. Peter Boswijk is hoogleraar Financiële Econometrie aan de Universiteit van Amsterdam. Philip Hans Franses is hoogleraar Toegepaste Econometrie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Christiaan Heij is Universitair Docent Econometrie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.