Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789462671027 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Van The Longest Day en A bridge too Far tot Saving Private Ryan en Inglourious Bastards: als we Hollywood mogen geloven, was de Tweede Wereldoorlog een 'goede oorlog' waarin de Verenigde Staten ten strijde trokken om de democratie en de vrijheid in Europa en overal elders in ere te herstellen. Volgens Jacques Pauwels is de waarheid net iets complexer. Amerikaanse bedrijven in nazi-Duitsland zoals GM's Opel en de Fordwerke maakten niet alleen vóór maar ook tijdens de oorlog grote winsten. Tegelijkertijd deden ze ook gouden zaken met Groot-Brittannië.In deze compleet herziene heruitgave van De mythe van de goede oorlog legt de auteur uit hoe over de oceaan het idee leefde dat de VS met 'de verkeerde bondgenoot' (de Sovjet-Unie) tegen 'de verkeerde vijand' (nazi-Duitsland) vochten. Het hoeft dus niet te verbazen dat Washington manoeuvreerde tegen de Sovjetbondgenoot. Of wat dacht u van de plannen voor een kruistocht tegen Moskou, samen met de overblijfselen van de Wehrmacht? De Tweede Wereldoorlog zoals u die niet op school zag.