Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789057186127 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
In dit werk worden de klassieke en moderne bedrijfseconomische theorieën met betrekking tot het managemement van ondernemingen voorgesteld. Onder meer productie, concurrentie, prijszetting, eigenaar-managerrelaties, corporate governance en financiering komen op een geïntegreerde wijze aan bod. In een eerste hoofdstuk wordt op basis van transactiekosten- en eigendomsrechtentheorieën een economische basis gelegd die kan doen begrijpen waarom ondernemingen in een markteconomie nodig zijn en kunnen blijven bestaan. Vervolgens komt de klassieke winstmaximaliserende onderneming aan bod, gevolgd door recentere inzichten die de interacties tussen eigenaars en managers centraal stellen. Het boek is gericht op geïnteresseerden in het fundamenteel denken over de werking van ondernemingen, met een basiskennis op het vlak van micro-economie en eenvoudige analytische technieken.