Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789461055873 |
Met de komst van de Wet Passend onderwijs zullen kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS) steeds vaker gebruik maken van het reguliere onderwijs. ASS-kinderen hebben extra zorg nodig; leerkrachten zien zich dan ook geplaatst voor een moeilijke maar zeer uitdagende taak. Ina van Berckelaer-Onnes bespreekt in dit boek de achtergronden van autisme en de mogelijke leer- problemen bij kinderen met ASS. Veel van deze leerlingen vinden het lastig zich flexibel op te stellen en hebben problemen met het organiseren en plannen van hun schoolwerk. Ook lopen zij vaak tegen taalproblemen aan: woorden worden te letterlijk begrepen, spelling wordt rigide geïnterpreteerd.De concrete voorbeelden en adviezen in dit boek bieden de leerkracht praktische handvatten. Hoe visualiseer je het leerproces optimaal voor ASSkinderen (HansNieuwenstein)? Welke taken zijn er weggelegd voor de verschillende belanghebbenden zoals leerkrachten, ouders en gedragsdeskundigen (Ellen Luteijn)? Een heel hoofdstuk is gewijd aan PI school De Brug in Leiden (Koen van Zoest e.a.).Deze school heeft aparte groepen, speciaal voor kinderen met ASS. De werkwijze van deze 'auti-groepen' wordt uitgebreid beschreven, en beeldend weergegeven op de bij dit boek geleverde dvd.Ina van Berckelaer-Onnes is emeritus hoogleraar orthopedagogiek aan de Universiteit Leiden. Zij is gespecialiseerd in kinderen met ontwikkelings- stoornissen, in het bijzonder met autisme.