Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789046903407 |
Opbrengstgericht en handelingsgericht werken (OGW en HGW) zijn de afgelopen jaren in hoog tempo doorgevoerd in scholen met als doel de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Als leraar wil je niet dat deze manieren van werken tot gevolg hebben dat je juist minder goed aan kunt sluiten bij de onderwijs- en zorgbehoeften van je leerlingen. Dit boek laat zien hoe OGW en HGW elkaar positief kunnen beïnvloeden. Dat leidt tot een aanpak die zowel leerlinggerichtheid als een brede vorming bevordert en ook de kwaliteit van onderwijs ten goede komt.Opbrengstgericht leren, meer dan presteren behandelt stap voor stap hoe je als docent je onderwijs kunt verbeteren via een combinatie van OGW en HGW. Door middel van veel praktische voorbeelden en uitleg wordt geïllustreerd hoe je zowel aan de (leer)resultaten als aan een brede ontwikkeling van leerlingen kunt werken. Het boek is als volgt opgebouwd: het eerste hoofdstuk bevat een terreinverkenning en een introductie van een zesfasenmodel voor kwalitatief goed onderwijs. De fasen die bij OGW en HGW worden doorlopen zijn uitgewerkt op respectievelijk groepsniveau (hoofdstuk 2), leerlingniveau (hoofdstuk 3) en niveau van de school (hoofdstuk 4). In het laatste hoofdstuk wordt de lezer uitgedaagd om een eigen visie te ontwikkelen op OGW en HGW.Opbrengstgericht leren, meer dan presteren is geschikt voor pabostudenten, studenten aan lerarenopleidingen gericht op het speciaal basisonderwijs en professionals in het basisonderwijs.De auteurs zijn allen verbonden aan Driestar Educatief. De eindredactie wordt gevormd door Bram de Muynck (orthopedagoog, GZ-psycholoog en lector), Dick Both (bestuurskundige en senior managementadviseur) en Elsbeth Visser-Vogel (pedagoog, onderwijsadviseur en PhD-student).