Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789490322526 |
De aanleiding voor deze Engelstalige publicatie The Public Interior as Idea and Project is een lezingenserie die Mark Pimlott gaf aan studenten van de TU Delft, tijdens de opleiding 'The Architecture of the Interior'. Pimlott stelt dat het interieur een publieke zaak is, en interieurarchitectuur een essentiële ontwerpdiscipline. Het publieke domein is volgens de auteur bepalend voor de ervaring van onze gebouwde omgeving. Vooralsnog wordt de definitie van het publieke interieur geïnterpreteerd als de binnenkant van publieke gebouwen. Volgens Pimlott is deze interpretatie te beperkt. Het interieur is een onlosmakelijk onderdeel van onze leefwereld en daarmee per definitie publiek, zelfs wanneer het om een private omgeving gaat. The Public Interior as Idea and Project verkent deze stelling aan de hand van een zestal thema's, geïllustreerd met talrijke voorbeelden: Het Paleis, De tuin, De Ruïne, De schuur, Het Netwerk en De Machine. Deze typologieën zijn essentieel wanneer het om interieurarchitectuur gaat in relatie tot cultuur en gebruik.