Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789052614069 |
Bedrijven kennen niet alleen goede, maar ook kwade tijden. De besmettingszaakvan Coca-Cola, de moordbandencrisis van Ford en Firestone, de kinderarbeidkwestie van IKEA en de geflopte beursgang van World Online: ondernemingen komen negatief in het nieuws, al dan niet terecht. Crises zijn aan de orde van de dag.In dit boek betoogt Paul Stamsnijder dat een nieuwe periode is aangebroken:het transparantietijdperk. Wat zich binnen bedrijven afspeelt, wordt steedszichtbaarder voor het grote publiek. Door internet is de grens tussen in- enexterne communicatie vervaagd, waardoor een incident sneller dan ooit toteen crisis escaleert. Niet het beeld dat wordt voorgespiegeld in campagnesmaakt de reputatie van de onderneming, maar wie zij is en wat zij doet.Paul Stamsnijder adviseert hoe bedrijven moeten omgaan met hun communicatiein deze transparantie.Goed nieuws in kwade tijden is het ideale praktijkboek voor de manager dieliever niet door schade en schande wijs wil worden. Het boek biedt niet alleeninzicht in het fenomeen crisis, maar levert ook de praktische aanpak om zelfescalatie te voorkomen of te beperken. Aan de hand van vele actuele voorbeeldenwordt aangetoond dat bedrijven zich alleen maar kunnen wapenen tegen de toegenomen transparantie door zelf transparant te zijn. Bedrijven kunnen geen geheimen meer bewaren of zaken anders voorstellen dan ze zijn.