Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789029087766 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
In 2010 kreeg de Nederlandse kiezer na maanden van formatiegesprekken een gedoogdemocratie. De grootste winnaar van de verkiezingen heeft hiervoor geen ministers geleverd en de grootste verliezer zit nu stevig in de regerende stoel. En dat noemen we 'gedogen'. De vraag is waarom de kiezer zich knollen voor citroenen laat verkopen. Volgens opinieonderzoeker Peter Kanne weet de kiezer vaak maar half wat zijn politieke partij wil. En bovendien willen de partijen iets heel anders met Nederland dan hun kiezers en zijn ze daarnaast allesbehalve consequent in hun opvattingen. Dat blijkt als de verkiezingsretoriek plaatsmaakt voor een regeerakkoord. De kiezers zweven, maar de politici zweven nog veel meer. In Gedoogdemocratie beschrijft Peter Kanne hoe kiezers en gekozenen elkaar op cruciale onderwerpen vaak niet begrijpen en behandelt hij de vraag die een groeiend aantal Nederlanders bezighoudt: heeft stemmen eigenlijk wel zin?