Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789492958303 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Neurowetenschappers zeggen het al lang: kinderen hebben een natuurlijke aanleg om informatie op te nemen. Maar ons onderwijssysteem belemmert dat spontane leerproces, waardoor een groot deel de basisschool met achterstand verlaat. De gevolgen zijn cruciaal voor hun verdere opvoeding.Leerkrachte Céline Alvarez testte een alternatief leerproces uit in een kleuterschool in Gennevilliers (Frankrijk), met goedkeuring van het Ministerie van Onderwijs. De resultaten waren verbluffend. Aan het eind van het tweede jaar konden alle 'sterke' kleuters en 90% van de gemiddelde leerlingen lezen én rekenen. Ook hun morele en sociale kwaliteiten vertoonden een enorme vooruitgang.In haar bestseller onthult ze deze nieuwe manier om naar je kind te kijken en zo het natuurlijke leerproces verder te ontwikkelen, thuis én op school. Op heldere wijze worden de wetenschappelijke principes verduidelijkt die aan de grondslag liggen van leren en ontwikkelen. Ze deelt haar ervaringen en geeft praktische tips om het potentieel van kinderen optimaal te ontplooien.