Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789060387696 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Motorische ontwikkeling, tanden wisselen, beginnende geletterdheid, dominantie, de kindertekening, lateralisatie, de sociaal-emotionele ontwikkeling...Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerkracht, intern begeleider en anderen met grote aandacht gekeken naar kleuters die de overgang van de kleuterklas (groep 2) naar klas 1 (groep 3) gaan maken. Dit boek beschrijft voor ouders en andere opvoeders waar scholen naar (kunnen) kijken bij kleuters tijdens het proces van het vaststellen van de leerrijpheid. Waarom scholen hiernaar kijken, hoe een leerrijpheidsprocedure er uit kan zien, welke leeftijd een kleuter 'moet hebben' en wat een kleuter moet kunnen en zijn, wil het zich in klas 1/groep 3 thuis voelen en tot een andere vorm van leren komen. Begrippen zoals visuele discriminatie, pengreep, sociaal-emotionele ontwikkeling, de kindertekening en vele andere worden toegelicht. De verwachtingen en eisen van de onderwijs inspectie voor de scholen zijn om schreven. De vraag of en hoe ouders het leerrijp worden kunnen ondersteunen, wordt bij ieder ontwikkelgebied beschreven.