Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789492626202 |
Neurowetenschappers zeggen het al lang: kinderen worden geboren met een natuurlijke aanleg om nieuwe informatie makkelijk op te nemen, om snel nieuwe dingen te leren. Maar de maatschappij, en dan in het bijzonder ons onderwijssysteem, belemmert dat natuurlijke leerproces. Een groot deel van onze kinderen verlaat de basisschool met een achterstand die gevolgen heeft voor hun verdere opvoeding.Leerkrachte Céline Alvarez startte een driejarig experiment in een kleuterschool in Gennevilliers (Frankrijk), met goedkeuring van het Ministerie van Onderwijs. Ze besloot de natuurwetten van de kinderen in haar klas te volgen. De resultaten waren verbluffend. Aan het eind van het tweede jaar konden alle goede kleuters en 90% van de gemiddelde leerlingen lezen én rekenen. Ook hun morele en sociale kwaliteiten vertoonden een enorme vooruitgang.De auteur onthult in haar bestseller een nieuwe manier om naar je kind te kijken en zijn of haar natuurlijke leerproces verder te ontwikkelen, thuis én op school. Céline Alvarez verduidelijkt op heldere wijze de grote wetenschappelijke principes die aan de grondslag liggen van leren en ontwikkelen. Ze deelt haar ervaringen en geeft praktische tips met ouders en onderwijzers zodat zij kinderen kunnen helpen hun potentieel optimaal te ontplooien.