Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789463187060 |
Koos Hoogland (jurist, 1947) beschrijft in 21 columns nooit dogmatisch, met een gezonde dosis realisme en soms met onderkoelde humor diverse dagelijkse aspecten van bedrijfsethiek. Overheid en bedrijfsleven zien vaak zelf niet hoe onethisch zij handelen. Enerzijds zijn de ingesleten gewoonten van het departement, de branche, de onderneming, de afdeling vaak sterker dan hedendaagse waarden en normen, met alle schade van dien, anderzijds zit het ego van de leidinggevenden soms in de weg. Hij gebruikt veelal praktijkvoorbeelden uit zijn eigen jarenlange juridische proces- en adviespraktijk, met verwijzingen naar oude en nieuwe filosofen en een legertje meer of minder denkende adviseurs, coaches, trainers. Naast de in de afgelopen jaren verschenen topzware theoretische boeken en trainingen over bedrijfsethiek en integriteit is dit boekje een verademing. Ethisch handelen blijkt gewoon een kwestie van helder denken en gezond verstand. De praktijk bewijst: winststreven en bedrijfsethiek gaan heel goed samen. Sterker nog: zonder ethisch handelen kun je in deze tijd je winst op termijn wel vergeten.