Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789052618432 |
De kritiek op managers neemt de laatste tijd alleen maar toe. Ze zouden zakkenvullers, kille saneerders, incompetent zijn en professionals alleen maar in de weg zitten. Hoe leuk is het nog om manager te zijn? Leuk genoeg! Maar er is wel iets aan de hand. In De ondernemende manager belicht Norbert Greveling dat management als discipline op een dood spoor zit. Hij doet dit aan de hand van gebeurtenissen en waarnemingen uit de managementliteratuur en de praktijk. De focus is teveel komen te liggen op optimalisatie en beheersing. Een kentering is nodig in het denken over de rol en de betekenis van managers. Dit boek introduceert het paradigma van de ondernemende manager en maakt duidelijk wat de kentering voor managers betekent. De auteur illustreert aan de hand van praktijkvoorbeelden wat je kunt doen om je als ondernemende manager te ontwikkelen en hoe je via waarde-innovatie kunt bijdragen aan een toekomstbestendige organisatie. De auteur laat bovendien de meerwaarde van de kentering zien voor managers, hun organisatie, de professionals daarin en de maatschappij. De ondernemende manager verschaft managers nieuwe perspectieven en criteria om voor jezelf te bepalen of je de geschetste omslag gaat maken. Aan professionals, adviseurs, coaches en trainers verschaft het boek inzicht in actuele managementthemas en het functioneren van managers. Norbert Greveling heeft jarenlange ervaring als manager en als management consultant in het bedrijfsleven en de zorg, zowel bij multinationals als bij middelgrote en kleinere ondernemingen. Hij is oprichter van het managementadviesbureau Business Fit-ality en auteur van het managementboek Aantrekkingskracht, zeven kernvaardigheden voor strategieontwikkeling.