Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789461274250 |
This book examines two fundamental philosophical questions: Why do we do the things that we do? And how can we do things differently? A factory owner who encourages his employees to set their own salary, the sustainable production of cars, the revolutionary ideas of Nietzsche, Thomas Kuhn and Michel Serres - Benammar shows how creative ideas emerge when people dare to analyse and reframe their core beliefs. The world changes and we have to change with it. In this book, the technique of reframing is applied to personal situations, to business models and to global questions about our future. Presented in a rich philosophical context, reframing is a simple, four-step tool to generate creative approaches for your own life. Reframing will take you out of your mental comfort zone. If you can make yourself chuckle, you're on the right path. Waarom doen we de dingen zoals we ze doen? En: kan het ook radicaal anders? Deze twee vragen staan aan de basis van een filosofische exploratie van creatieve ideeën en een praktisch stappenplan dat iedereen zelf kan inzetten om anders te leven. In Reframing laat Benammar zich inspireren door aanpakken die met goed gevolg alles op zijn kop zetten: van een hoogspringer die een zonderlinge sprong ontwikkelt en een fabriekseigenaar die werknemers aanmoedigt een eigen bedrijf te beginnen, tot filosofen als Descartes, Nietzsche, Thomas Kuhn en Michel Serres. In navolging van dezen en anderen leert Benammar denkkaders te analyseren en los te laten en een nieuwe kijkwijze te omarmen. Deze techniek van herkaderen past hij toe op grote vraagstukken als schaarste en overvloed, werk en gezondheid, op organisatievraagstukken en business cases, maar ook op alledaagse frustraties als files en mobiel bellen in het openbaar vervoer. Na het lezen van dit boek, dat in het Engels zal verschijnen, kunnen we de wereld en ons eigen leven vanuit andere kaders bezien. Over de auteur: Karim Benammar (1966) is filosoof en trainer denktechnieken voor organisaties. Hij studeerde filosofie in Engeland, de VS en Japan, was docent aan de Universiteit van Kobe en lector aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij is auteur van Overvloed (2005) en coauteur van Reflectietools (2006). www.karimbenammar.com