Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789462742215 |
Bedrijven tuigen een risicomanagementsysteem op om risicos integraal, objectief en effectief in te schatten. Dit maakt dat ze in control kunnen zijn en dat aan kunnen tonen. Tegelijkertijd echter worstelen bedrijven met potentieel perverterende organisatorische krachten als fragmentatie, subjectiviteit en doel-middelverschuiving. Bedrijven bieden aan deze aspecten, die intrinsiek met organisaties en organiseren samenhangen, het hoofd door hun eigen, alternatieve risicobenadering te voeren, die afwijkt van gangbare theorie en methoden van risico-inschattingen. In plaats van het volledig en gedisciplineerd voeren van managementsystemen, het kwantificeren van risico-inschattingen en het formaliseren van verantwoordelijkheden, geven zij naar bevind van zaken meer ruimte aan het belang van relaties en professionele intuïtie. Dit boek biedt allereerst food for thought, direct inzicht in hoe bedrijven uit verschillende sectoren met de genoemde dilemmas omgaan. Ten tweede is in dit boek een instrument ontwikkeld om als bedrijf of toezichthouder zelf inzicht in de omgang met dilemmas te verkrijgen en ernaar te handelen. Dit instrument leert bedrijven of toezichthouders in hoeverre ze zich bewust zijn van en bekwaam zijn in het dilemma-denken.