Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789058714701 |
Verplichte kost voor elke leidinggevende. - Voor iedereen die moeilijke gesprekken moet voeren - Voor op het werk en thuis - Bevat veel praktische oefeningen Vaak zien we op tegen het vertellen van slecht nieuws. Of het nu gaat om een klein probleem of om een keihard ontslag. We vinden deze gesprekken moeilijk, omdat er altijd emoties loskomen: schuldgevoel, medelijden of lang ingehouden ergernis. De boodschap die je in je hoofd had, komt door al die gevoelens slecht over. Beide partijen voelen zich na afloop ontdaan, onbegrepen of onbevredigd. De boodschap overbrengen Als je dit boek aandachtig leest en oefent met de opgaven, leer je je emoties beter hanteren. Je kunt je beter concentreren op de boodschap die je wilt overbrengen. Dit is ook precies wat je gesprekspartner wil. Die zit helemaal niet te wachten op jouw gevoelens. Degene tegenover je zoekt allereerst duidelijkheid en onmiddellijk daarna begrip voor zijn emoties. Moeilijke gesprekken Hoe zal ik het zeggen? is vooral geschreven voor moeilijke gesprekken in werksituaties, zoals slechtnieuwsgesprekken, functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken. Maar het boek is ook prima bruikbaar in privésituaties: de techniek voor het slechtnieuwsgesprek geldt daar immers net zo.