Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789029575577 |
Wat illusies teweeg brengen De onzichtbare gorilla is misschien wel het bekendste experiment in de geschiedenis van de psychologie. Het werd in de jaren negentig bedacht en uitgevoerd door Christopher Chabris en Daniel Simons. Het gorilla-experiment toont twee dingen aan: we registreren veel van wat er om ons heen gebeurt niet, maar hebben er bovendien geen idee van dát we zoveel missen. We zien veel minder dan we denken! En dus begonnen Chabris en Simons te vermoeden dat we nog meer onjuiste, intuïtieve overtuigingen over de werking van onze geest koesteren. In De onzichtbare gorilla combineren ze resultaten uit andere onderzoeken met hun eigen bevindingen betreffende aandacht, perceptie, geheugen en ratio om zo te laten zien hoe we door al die valse intuïties in de problemen kunnen komen . De onzichtbare gorilla is een baanbrekend boek dat ons de kans geeft om onze eigen illusies door te prikken zodat we - misschien voor het eerst - kunnen leren echt helder te denken.