Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789046813126 |
Hoe de Oudheid ons heeft gevormd Wat betekent het om burger te zijn in een democratie? Hoe moeten we de rol van religie in de samenleving begrijpen, in het bijzonder waar het gaat om huwelijk en gezin? Zijn onze seksuele verlangens en onze opvattingen over ons lichaam het product van cultureel bepaalde verwachtingen, of alleen maar een uiting van onze geaardheid? Wat zegt onze vrijetijdsbesteding over onszelf en over de samenleving? Politiek en democratie, religie en huwelijk, seks en het lichaam, amusement en media: het zijn de bouwstenen van de moderne mens en zijn wereld. In Liefde, seks en tragedie laat Simon Goldhill het belang zien van een goed begrip van de antieke wereld om die bouwstenen te kunnen doorgronden. Van de klassieke pilaren van een bankgebouw tot het gezweet in een sportschool, op heldere en onderhoudende wijze weet Goldhill de lezer mee te voeren door de psychologische, sociale, intellectuele, artistieke en politieke erfenis van de klassieke wereld. Met dit boek brengt hij de Oudheid echt dichterbij. Simon Goldhill is hoogleraar Griekse literatuur en cultuur aan de University of Cambridge en fellow aan King's College (Cambridge). Hij is wereldberoemd door zijn boeken over de Griekse tragedie. In 2009 werd hij fellow aan de American Academy of Arts and Sciences. Een gepassioneerde, geestige en intelligente beschrijving van de klassieke fundamenten van onze wereld.' The Observer Zoals dit briljante boek laat zien, bestaat de antieke wereld uit meer dan alleen ruïnes.' The Independent